چهارشنبه 

26 فوریه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

گفتگوى ماهنامه‌ (تيکوشان) ارگان کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات با کاک باباشيخ حسينى دبير کل سازمان خه‌بات

گفتگوى ماهنامه‌ (تيکوشان) ارگان کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات با  کاک باباشيخ حسينى دبير کل سازمان خه‌بات

تيکوشان به‌‌‌ منظور اطلاع بيشتر از تغيير و تحولات منطقه اى و بحرانهاى پيش روى رژيم آخوندى و شرایط مبارزه‌‌‌ آزاديخواهى کردستان و همچنين مبارزات خلق کرد در کشورهاى اروپايی و در سطح بين المللى مصاحبه‌‌‌اى را با آقاى کاک باباشيخ حسينى دبير کل سازمان خه‌‌‌بات کردستان ايران ترتيب داده‌‌‌ که‌‌‌ متن مصاحبه و جواب سوالات ايشان در شماره‌‌‌ 241 تيکوشان منتشر شد.

س ـ به‌‌‌ نظر شما در خارج از کردستان اوضاع براى پيشبرد مبارزه‌‌‌ ملت کرد تا چه‌‌‌ حد حائز اهمیت، و در کجاى مبارزه‌‌‌ سرتاسرى جاى دارد?
در مدتى که‌‌‌ من در خارج از کردستان و چند کشور اروپائى بودم، آن گونه‌‌‌ که‌‌‌ از اوضاع اروپا و کردهاى ساکن اروپا مطلع شدم، فعالیت و کوشش کردهاى ساکن اروپا را در چند مورد با اهمیت و چشمگیر دیدم، بخصوص در برگزارى مراسمهاى ملى، در تمام اروپا کردها با هم فعالیت مى کنند، براى نمونه‌‌‌ در برگزارى عید نوروز کردها همصدا عید میهنى را جشن مى گیرند.
علیرغم پیشرفتها به‌‌‌ نظر من لازم است کردهاى ساکن اروپا و کشورهاى دیگر جهان ، کوشا و فعالانه‌‌‌تر حضور یابند، چون نقش و جایگاه‌‌‌ آنها در جنبش آزادیخواهى، سرنوشت ساز مى باشد و مى تواند بر فعال بودن جنبش آزادیخواهى کردستان و همچنین همبستگى میان سازمان ها و نیروهاى مبارز تاثیر گـذار باشد. همچنین کردها مى توانند فعالانه‌‌‌ تر اهداف و خواستهاى ملت کرد و مبارزه‌‌‌ آزادیخواهى را به‌‌‌ نهادهاى جهانى وحکومت و مردم کشورهایى که‌‌‌ در آن زندگى مى کنند شرح دهند.
بخصوص در هر کشور اروپایى که‌‌‌ شمار کردها بیشتر است، مى توانند با شرکت در انتخابات و حضور در پارلمان ها فراکسیون داشته‌‌‌ باشند و بر سیاست و مواضع حکومتها به‌‌‌ نفع مردم کرد بهره‌‌‌ گیرند. شکى نیست کردهاى ساکن اروپا مى توانند نقش و تاثیر بسزاى در پیش برد ملت کرد و مطلع ساختن جهانیان از ستم و بیعدالتیهاى که‌‌‌ علیه‌‌‌ همیهنان کرد مى شود آگاه‌‌‌ سازند.
س ـ مدتى قبل به‌‌‌ اروپا سفر کردید، مى توانید در مورد اهداف و نتایج سفرتان برایمان توضیح دهید?
ج ـ این سفر براى چند کار و هدف بود که‌‌‌ به‌‌‌ برخى از آنها اشاره‌‌‌ مى کنم، اول اینکه‌‌‌ لازم بود از نزدیک با کمیته‌‌‌ اروپا و تشکیلات سازمان در کشورهاى اروپا گفتگو کنم، که‌‌‌ خوشبختانه‌‌‌ توانستیم چند جلسه‌‌‌ تشکیل دهیم و در آن جلسات در مورد فعالیتهاى سازمان در خارج از کردستان گفتگو و تبادل نظر شد و کوشیدیم راههاى فعال کردن کمیته‌‌‌هاى سازمان مشخص شود، در این رابطه گامهاى لازم براى فعالیت بیشتر کمیته‌‌‌ هاى سازمان برداشته‌‌‌ شود.
همچنین در کشور نروژ با همکارى اعضاى سازمان سالگرد فوت ماموستا سید جلال حسینى رهبر فرزانه‌‌‌ و بزرگ سازمان خبات برگزار شد، و همچنین جلسه‌‌‌اى مهم با بخشى از وزارت خارجه‌‌‌ نروژ تشکیل شد. که‌‌‌ طى آن سیاستها و مواضع سازمان، راهکارها و فعالیت سازمان را شرح دادیم. از دیگر فعالیتهاى چشمگیر، برگزارى گرامیداشت پنجم شهریور سى ویکمین سالگرد تاسیس سازمان خبات کردستان ایران بود، که‌‌‌ در آن شمار کثیرى از کردهاى منطقه (اسفولد) که‌‌‌ منطقه اى وسیع در کشور نروژ میباشد در آن شرکت کردند، شرکت چشمگیر کردهاى منطقه اسفولد در سالگرد تاسیس سازمان مورد توجه‌‌‌ قرارگرفت.
س ـ به‌‌‌ نظر شما ملت کرد براى پێش برد جنبش آزادیخواهى در خارج از کردستان باید چه‌‌‌ برنامه‌‌‌ و پروژه‌‌‌اى داشته‌‌‌ باشد و شما در این مورد چه‌‌‌ فعالیتى داشته‌‌‌اید?
و ـ شکى نیست که‌‌‌ بهترین برنامه‌‌‌ و پروژه‌‌‌ براى کردها خارج از کردستان اتحاد و همبستگى مى باشد. اگر کردها در خارج یکصدا در نهادهاى جهانى حضور یابند و خواسته‌‌‌هایشان را مطرح کنند، تاثیر بسزاى در شناخت، بهتر جنبش آزادیخواهى ملت کرد و رسوایی بیشر سردمداران حاکمیت آخوندى در ایران خواهد داشت.
البته‌‌‌ این همصدایى و اتحاد تنها با فعالیت کردهاى ساکن اروپا بوجود نخواهد آمد، بلکه‌‌‌ باید رهبرى سازمان و احزاب و جریانهاى کردستان ایران در داخل کردستان تصمیم بر همکارى و همبستگى اهداف و فعالیت اصلى شان شود که‌‌‌ متاسفانه‌‌‌ در حال حاضر عکس آن را شاهد هستیم .
در ارتباط با اینکه من چه‌‌‌ کارى کردم، در حقیقت مدت طولانى در خارج نبودم، اما میتوانم بگویم طى مدتى که‌‌‌ در خارج بسر بردم در هر جلسه‌‌‌اى که‌‌‌ شرکت داشتم در مورد لزوم اتحاد و همکارى، نقطه نظرات سازمان خبات را مطرح مى کردم و براى نزدیک شدن و همکارى همه‌‌‌ جانبه‌‌‌ که‌‌‌ پایه‌‌‌ اصلى پیشبرد و پیشرفت جنبش آزادیخوازى ملت کرد و جنبش مشروع مردم ایران در برابر رژیم آخوندى مى باشد، کوشیدیم .
س ـ در منطقه خاورمیانه‌‌‌ و بخشى از کشور هاى افریقا، آنگونه‌‌‌ که‌‌‌ شاهد آن هستیم تغییر ریشه‌‌‌یى در سیستم حکومتها پدیدار شد و هنوز آن موج که‌‌‌ خواستار تغیرات مى باشد، ادامه‌‌‌ دارد، این وضعیت جدید و انقلابها چه‌‌‌ تاثیرى بر خواستهاى مشروع ملت کرد دارد? همچنین فکر مى کنید بر اوضاع وسرنوشت ملت ایران تاثیر خواهد داشت?
ج ـ مشخص است که‌‌‌ خیزشهاى مردمى در شمارى از کشورهاى عربى که‌‌‌ نتیجه‌‌‌ آن سرنگونى حاکمیتهاى دیکتاتور درمصر، تونس و لیبى بود، در آینده‌‌‌ نیز احتمال سرنگونى چند دیکتاتور دیگر خواهد بود. به‌‌‌ نظر من از مهمترین رویدادهاى سیاسى در این قرن بشمار مى آید . تغیرات چشمگیر سیاسى و سرنگونى دیکتاتورها و جایگزین شدن نظامهاى دمکراتیک ، تصور نمى کنم مستقیما٠‹ بر جنبش مردم کردستان تأثیر داشته‌‌‌ باشد . زیرا خیزشهاى مردمى در کشورهاى عربى براى تغییر در سیستم حاکمیتها بود، نه‌‌‌ انقلاب و اعتراض براى به‌‌‌دست آوردن حقوق پایمال شده‌‌‌ و رهایی یک ملت. مردم در مصر، تونس و لیبى داراى کشور خود هستند، آنها تنها در چهارچوب کشورشان از جانب حکام مستبد مورد ستم قرار مى گرفتند، در حالیکه‌‌‌ مردم کردستان از جانب حاکمیتهاى طمع کار که‌‌‌ هدفشان نابودى ملت کرد و سرزمینش مى باشد مورد ستم قرار مى گیرد. علیرغم این حقیقت، خیزشهاى مردمى در تشویق و دلگرمى مردم کردستان تأثیر خواهد داشت.در ارتباط با تأثیر بر اوضاع ایران، بله‌‌‌ آن خیزشها و انقلابها و نتایج آن که‌‌‌ سرنگونى دیکتاتورها را به‌‌‌ دنبال داشت زنگ خطرى بود به‌‌‌ حاکمیت آخوندى که‌‌‌ مرگ آنها نیز نزدیک مى باشد و دیگر استبداد در جهان وایران به‌‌‌ پایان رسیده‌‌‌ است.
اگر چه‌‌‌ آخوندها، مانند همیشه‌‌‌ با شعارها و سخنانشان کوشیده‌‌‌اند انقلابها در کشورهاى عرب را به‌‌‌ خودشان وانقلاب خمینى مرتبط سازند، اما نه‌‌‌ تنها نتوانستند از این تبلیغات به‌‌‌ جایى برسند بلکه‌‌‌ مشخص شد که‌‌‌ اهداف آن انقلابها، نابودى دیکتاتورها مى باشد که‌‌‌ یکى از آنها دیکتاتورى رژیم بشار اسد در سوریه‌‌‌ که‌‌‌ همپیمان رژیم آخوندى است مى باشد. در آینده‌‌‌ مشخص خواهد شد که‌‌‌ رژیم آخوندى مورد خروش و غضب مردم ایران قرار خواهد گرفت وحاکمیت در ایران مورد اعتراضهاى شديدى قرار خواهد گرفت .
س ـ مضمون خواستها و نتایج خیزشهاى مردمى در منطقه را چگونه‌‌‌ بررسى مى کنید?
ج ـ آن خیزشها به‌‌‌ دنبال سالها ظلم و بیعدالتى حکومتهاى دیکتاتور و سرکوب بیرحمانه‌‌‌ مردم آغاز شد .بخش وسیع مردم آن کشورها منتظر فرصتى بودند تا غضب و خشم چندها سالشان را بر سر حاکمیتهاى آزادى ستیز و حق ستیز خالى کنند، نتیجه‌‌‌ آن خیزشها این رانشان مى دهد که‌‌‌ عصر جدید و زندگى بهتر و انسانى تر در انتظار ملتهاى منطقه مى باشد و نشان مى دهد که‌‌‌ آزادى و دمکراسى جایگزین ستم و استبداد خواهد شد .
س ـ شما وضعیت رژیم ایران را به‌‌‌ دنبال افشاى اقدام تروریستى در واشنگتن و انتشار گزارش آژانس بین المللى اتمى و اثبات نظامى بودن برنامه‌‌‌ اتمى رژیم را چگونه‌‌‌ مى بینید و به‌‌‌ نظر شما عاقبت بحران سازى رژیم و سرپیچى از خواستهاى جامعه‌‌‌ جهانى چگونه‌‌‌ خواهد بود? آیا احتمال حمله‌‌‌ نظامى علیه‌‌‌ رژیم ایران وجود دارد?
ج ـ این اولین بار نیست که‌‌‌ برنامه‌‌‌هاى تروریستى رژیم آخوندى افشا مى شود در سالهاى گـذشته‌‌‌ اثبات شد که‌‌‌ رژیم ایران در ترور مردم بى دفاع و همچنین نهادهاى نظامى امریکا و کشورهاى دیگر نقش کلیدى داشته‌‌‌ .حمله‌‌‌ تروریستى به‌‌‌ سربازان صلح بان در لبنان در دهه‌‌‌ ٨٠  حمله‌‌‌ تروریستى به‌‌‌ سربازان امریکا در (خُبر)عربستان و همچنین کوشش براى ربودن کارمندهاى سفارتهاى کشورهاى غربى در منطقه و دهها عمل تروریستى دیگر با بودن مدارک علیه‌‌‌ رژیم آخوندى و عواملش به‌‌‌ اثبات رسیده‌‌‌ است .
البته‌‌‌ اقدام رژیم براى ترور سفیر عربستان سعودى در نوع خودش عملى نو بود، بخصوص که‌‌‌ هدف رژیم در این اقدام تروریستى نهادى رسمى و دیپلماسى بود .همزمان با ادامه‌‌‌ اعمال تروریستى حاکمیت آخوندى با تداوم برنامه‌‌‌هاى اتمى خطرناک، موجب شده‌‌‌ تا کشورهاى منطقه نیز نگرانیهایشان را اعلام دارند .با بیشتر شدن مخالفتهاى رژیم و چندها مخالفت و کشمکش دیگر ،معتقدم که‌‌‌ کشورهاى قدرتمند جهان به‌‌‌ خصوص کشورهاى غربى ،در آینده‌‌‌ نزدیک حمله‌‌‌ نظامى به‌‌‌ رژیم و مراکز اتمى اش را نخواهند داشت. کشورهاى غربى، بیشتر به‌‌‌ فشارهاى سیاسى و همچنین محاصره‌‌‌ اقتصادى فشرده‌‌‌ تر و همچنین منع سفر مسئولین رژیم و تحریم بانکهاى رژیم تمرکز خواهند داشت .با وجود ان اگر فشارهاى سیاسى و اقتصادى تأثیر گـذار نباشند احتمال حمله‌‌‌ نظامى محتمل خواهد بود که‌‌‌ به‌‌‌ دفعات مسئولین کشورهاى غربى راهکار حمله‌‌‌ نظامى را براى پایان برنامه‌‌‌ اتمى رژیم مورد بحث قرار داده‌‌‌اند .
موضوع دیگرى نیز هست که‌‌‌ شاید بى ارتباط به‌‌‌ موضوع سوال شما باشد، بی تردید سرنگونى رژیم بشار اسد در سوریه‌‌‌ موجب فشار بیشتر بر رژیم آخوندى خواهد بود.
س ـ در صحنه‌‌‌ داخلى اختلاف جناحهاى رژیم ادامه‌‌‌ دارد و حتى افزایش یافته‌‌‌ است .و مدتى پیش خامنه‌‌‌اى موضوع برداشتن نهاد ریاست جمهورى را مطرح ساخت آیا این موضوع با اختلافات درون حاکمیت مرتبط است و به‌‌‌ عقیده‌‌‌ شما اختلافات درونى حاکمیت در چه‌‌‌ مسیرى مى باشد ?
ج ـ این مشخص است که‌‌‌ اختلافات درونى در حاکمیت وجود دارد ،اما خامنه‌‌‌اى و نزدیکانش با به‌‌‌کارگیرى سپاه‌‌‌ پاسداران و نهادهاى سرکوبگر و امنیتى ، مخالفانشان را در درون حاکمیت مهار و یا ضعیف کرده‌‌‌اند .البته‌‌‌ خامنه‌‌‌اى با خیال خامش موضوع از میان برداشتن ریاست جمهورى در قانون رژیم را مطرح مى سازد .منظور خامنه‌‌‌یی برکنارى احمدى نژاد نیست. خامنه‌‌‌اى به‌‌‌ این منظور این را مطرح مى سازد که‌‌‌ گویا رژیم به‌‌‌ سیستم و حکومت پارلمانى و دمکراتیک اعتقاد دارد و در آینده‌‌‌ نمایندگان مردم نخست وزیر را انتخاب کنند و مجلس حکومت را تأیید کند. گفته‌‌‌هاى خامنه‌‌‌اى از طرفى براى نشان دادن قدرت بى حد و مرزش وهمچنین مانورى سیاسى مى باشد تا نقش و جایگاهى که‌‌‌ ولى فقیه‌‌‌ دارد ایفا کند .
علیرغم مانورها وتبلیغات و اعمال قدرت، خامنه‌‌‌اى و نزدیکانش بر حاکمیت. اختلاف درونى به‌‌‌ پایان نخواهد رسید و جنگ قدرت در حاکمیتهاى دیکتاتورى وجود داشته‌‌‌ و ادامه‌‌‌ خواهد داشت.
س ـ انتخابات آینده‌‌‌ مجلس رژیم که‌‌‌ در دوازدهم اسفند برگزار خواهد شد به‌‌‌ عقیده‌‌‌ شما چه‌‌‌ تغیرى در ساختار رژیم پدید خواهد آورد و آیا انتخابات به‌‌‌ عرصه‌‌‌اى براى تسویه‌‌‌ حسابهاى درونى رژیم مبدل خواهد شد? به‌‌‌ نظر شما موضوع جنبش کرد در کردستان ایران در قبال تحریم انتخابات مجلس و شرکت در آن چه‌‌‌ خواهد بود?
ج ـ با تجربه‌‌‌اى که‌‌‌ از ٣٢سال حاکمیت رژیم آخوندى داریم , مشخص شده‌‌‌ است که‌‌‌ رژیم آخوندى هر گونه‌‌‌ نمایش انتخاباتى را به‌‌‌ منظور تداوم حاکمیت نامشروعش به‌‌‌ کار گرفته‌‌‌ است. شکى نیست انتخابات جدید مجلس یازده‌‌‌هم مجلس رژیم یکى دیگر از نمایشهاى مضحک خواهد بود. در ارتباط با آنکه‌‌‌ انتخابات اهرمى براى تسویه‌‌‌ حساب جناحهاى رژیم مى گردد، معتقدم جناحهاى دیگر رژیم توانیهایشان در حد توان خامنه‌‌‌اى و اعضاى جناحش نیست. به‌‌‌ همین دلیل بهتر است بگوییم خامنه‌‌‌اى از نمایش انتخاباتى جدید به‌‌‌ نفع خود و عواملش و به‌‌‌ انزوا کشاندن مخالفانش بهره‌‌‌ مى گیرد.
در ارتباطبا مواضع نیروهاى سیاسی کردستان، تصورم این است که‌‌‌ همانند گـذشته‌‌‌ اختلاف در مواضع سازمانها و احزاب خواهد بود و چه‌‌‌ در تحریم انخابات وشرکت در آن مواضع مشتر ک وجود نخواهد داشت.
س ـ تغییرات به‌‌‌ سرعت در حال شکل گیری مى باشد و خیلى در این باره‌‌‌ اظهار نظر شده‌‌‌ که‌‌‌ میان جریانهاى کردستان اتحاد و همبستگى وجود ندارد. نظر شما در این مورد چیست وبراى پایان اختلافات آن و اتحاد و همبستگى میان نیروهاى سیاسى در جنبش کردستان چیست? بابودن پروسه‌‌‌ ها و پیشتهاداتى که‌‌‌ تاحال مطرح شده‌‌‌?
ج ـ سازمان خبات کردستان در این مورد پیشنهاد هاى را به‌‌‌احزاب و سازمانهاى کردستان تقدیم کرده‌‌‌ که‌‌‌ در تازه‌‌‌ ترین پیشنهاد یک طرح ١٠ ماده‌‌‌اى
رابه‌‌‌ نیروهاى سیاسى کردستان تقدیم کردودر آن خواستار گفتگو براى همکارى شدیم.اما متاسفانه‌‌‌ تاحال نتیجه‌‌‌ ملموس بدست نیامد. این یک حقیقت است که‌‌‌ در عدم اتحاد و همکارى میان نیروهاى سیاسى کردستان، مردم کردستان در عموم واحزاب و جریانها خسارت خواهند دید و این واقعیت را همگى درک مى کنند. بهمین منظور تقاضا دارم که‌‌‌ کوشش شود اتحاد مبناى برنامه‌‌‌ها و فعالیتها گردد و به‌‌‌ اختلاف و انشقاق پایان داده‌‌‌ شود. در ارتباط با مسائل سرنوشت ساز باید گفت اگر بر عکس حقایق عمل کنیم آینده‌‌‌اى تاریک در انتظار جنبش کرد خواهد بود و تاریخ ما را نخواهد بخشید.
س ـ در چهار چوب کو ششها براى همکارى میان احزاب کردستان، بحث تشکیل کنگره‌‌‌ ملى در شهر (هولیر)تحت اشراف رئیس اقلیم کردستان عراق مطرح است? به‌‌‌ نظر شما اگر این کنگره‌‌‌ تشکیل شود. تا چه‌‌‌ حدى مى توان به‌‌‌ اهدافش برسد?
ج ـ به‌‌‌ عقیده‌‌‌ بنده‌‌‌ کوشش براى برگزارى کنگره‌‌‌ ملى گامى به‌‌‌ جلو و خوب مى باشد و اگر برگزار شود، مى توان مشکلات بخشهاى کردستان رادر آن مطرح ساخت و تحلیل و برسى صحیح تر بارویدادها ومشکلات مواجه‌‌‌ شویم. سازمان خبات کردستان ایران از هر گونه‌‌‌ کوشش در این چهار چوب پشتیبانى میکند و عقیده‌‌‌ دارد که‌‌‌ همکارى و همفکرى و اطلاع یافتن از سیاست و مواضع همدیگر امرى ضروریست و در این حال ضمینه ساز همکارى عمومى خواهدبود و موجب پایان اختلافات در کردستان خواهدبود. همچنین صد راه‌‌‌ دخالتها ى رژیم آخوندى وبى نتیجه‌‌‌ ماندن کوشش رژیم براى ایجاد اختلاف میان ملت کرد خواهد شد. با این دلایل سازمان خبات از تشکیل کنگره‌‌‌ ملى کرد پشتیبانى مى کند. بادر نظر گرفتن خصوصیات جنبش کرد در هر کدام از بخشهاى کردستان و در نظر داشتن سیاست و استراتژیک هر سازمان سیاسى در بخشهاى کردستان. با در نظر گرفتن این حقایق راهکار مشترک اتخاذ خواهد شد و اگر به‌‌‌همین منوال پیش رود، به‌‌‌ اهدافش خواهد رسید و موفق خواهد بود.
س ـ در این مرحله‌‌‌ زمانى با نگاه‌‌‌ به‌‌‌ گـذشته‌‌‌ فعالیت و سیاست آینده‌‌‌، با توجه‌‌‌ به‌‌‌ کارنامه‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات، این تشکیلات رادر کدام جايگـاه مى بینید و انتقادتان از سازمان چیست و چه‌‌‌ پیامى به‌‌‌ کسانى دارید که‌‌‌ به‌‌‌ سازمان خبات امید بسته‌‌‌اند?
ج ـ اگر به‌‌‌ جایگاه‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات توجه‌‌‌ کنیم، می بینیم که‌‌‌ سازمان خبات نیروى تاثیر گـذار و مهم در جنبش آزادیخواهى کردستان ایران مى باشد، همچنین برنامه‌‌‌ و سیاست سازمان خه‌‌‌بات، برنامه‌‌‌اى مدرن مى باشد که‌‌‌ براى این مرحله‌‌‌ از مبارزه‌‌‌ ملت کرد در کردستان ایران کم نظیر محسوب مى شود. اما بابودن جایگاه‌‌‌ سازمان خبات و تاریخ شفاف و روشنى که‌‌‌ داراست، باید این حقیقت را متذکر شویم، که‌‌‌ سازمان خه‌‌‌بات آنگونه‌‌‌ که‌‌‌ لازم است روند ترقى و پیشرفت را نپیموده‌‌‌ و باید فعالیتهارا بیشتر و مضاعف کرد، تا سازمان خه‌‌‌بات به‌‌‌ عنوان تشکیلاتى اصیل و ملى و میهنى در عرصه‌‌‌ مبارزه‌‌‌ فعالتر و شاخص تر باشد که‌‌‌ این با فعالیت بیشتر مسئولین اعضا، و دوستان سازمان خه‌‌‌بات و پیشنهادهاى خوب و انتقادها و همکارى دوستان محقق خواهد شد.
در پایان مى گویم، سازمان خبات تشکیلاتى اصیل و میهنى مى باشد که‌‌‌ آینده‌‌‌اى روشن و درخشنده‌‌‌ خواهد داشت. مبارزه‌‌‌ و فعالیت گـذشته‌‌‌ سازمان و گـذر بر موانع و مشکلات و پشت سرنهادن روزهاى بسى سخت این حقیقت را به‌‌‌ خوبى نمایان مى سازد که‌‌‌ سازمان خبات نیروى تاثیرگـذار و با جایگاه‌‌‌ عمیق و والا در کردستان مى باشد.


12 سال و 5 ماه و 20 روز و 19 ساعت و 58 دقیقه پیش

گفتگوى ماهنامه‌ (تيکوشان) ارگان کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات با کاک باباشيخ حسينى دبير کل سازمان خه‌بات

گفتگوى ماهنامه‌ (تيکوشان) ارگان کميته‌ مرکزى سازمان خه‌بات با کاک باباشيخ حسينى دبير کل سازمان خه‌بات

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]