یک‌شنبه 

13 مارس2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

پیام کمیته‌ مرکزى سازمان خه‌بات به‌ مناسبت دومین سالیاد فوت ماموستا سید جلال حسینى

 پیام کمیته‌ مرکزى سازمان خه‌بات به‌ مناسبت دومین سالیاد فوت ماموستا سید جلال حسینى

مردم شریف کردستان!

نیرو و جریانهاى سیاسی و انقلابی!

اعضا و هواداران سازمان خه‌‌‌بات!

دو سال پیش به‌‌‌ علت بیمارى ناگهانى قلب بزرگ رهبر و موسس سازمان خه‌‌‌بات از طپش باز ایستد و براى همیشه‌‌‌ جسمش جمع یاران را ترک نمود و دور از وطن دار فانى را وداع گفت. بی تردید وداع جانکاه‌‌‌ شخصیت برجسته‌‌‌ ملى و میهنى ماموستا سید جلال حسینى خسارت بزرگى به‌‌‌ جنبش کرد در کردستان ایران وارد نمود و در همان حال نیز عرصه‌‌‌ شعر و ادبیات و آیین عالم بزرگ و اندیشمندى را از دست داد.
ماموستا ، همچون شخصیتى انقلابی و فداکار خلق کرد در مدت حاکمیت سلگنتى و حاکمیت دیکتاتورى آخوندى در برابر ناعدالتى و استثمار ظالمان و دیکتاتوران ایستاد و در راستاى تحقق حقوق مشورع مردم کردستان با جان و دل تا واپسین نفس مبارزه‌‌‌ نمود.
تاریخ فعالیت سیاسی و مبارزه‌‌‌ ملیگرایانه‌‌‌ ماموستاى رهبر به‌‌‌ دوران کومله‌‌‌ احیا کرد باز مى گردد. از آن زمان با سوگند به‌‌‌ خاک کردستان و سایر مقدسات عهد و پیمان بست که‌‌‌ در خدمت خلق کرد بوده‌‌‌ و از همه‌‌‌ توانایی و علم و دانش خود در عرصه‌‌‌هاى متفاوت براى پیشبرد و پیروزى مبارزه‌‌‌ خلق کرد تلاش نماید و به‌‌‌ راستى هم تا واپسین لحظه‌‌‌هاى زندگى با جان و مال به‌‌‌ تعهدش وفادار باقى ماند و تلاش نمود.
ماموستاى مبارز و عالم از همان آغاز جوانى سرشار از حس ملى و انقلابیگرى بود و باسپرى نمودن زمان در عرصه‌‌‌ مبارزه‌‌‌ شکوفایی بیشترى یافت و با ناعدالتیها و ستم ملى به‌‌‌ مقابله‌‌‌ پرداخت.
کار و فعالیت جناب ماموستا سید جلال طى مدت زمان کوتاهى، ایسان را به‌‌‌ سیماى برجسته‌‌‌ انقلاب کردستان تبدیل نمود و به‌‌‌ مثابه‌‌‌ شخصیتى میهن پرست و سرشار از حس ملى مورد اعتماد و اعتقاد مردم کردستان بود. این اعتماد بالا در زمان انقلاب ملتهاى ایران نمایان گشت و ماموستا به‌‌‌ جلودار و پیشواى انقلاب مردم در شهر بانه‌‌‌ و اطراف آن تبدیل شد. ماموستاى عزیزمان همچون نقطه‌‌‌ اتکا و حامى بزرگ مردم بود. هر چند توسط حاکمیت مورد اذیت و فشارهاى مستمر قرار مى گرفت اما ماموستا هرگز منافع جمعى را فداى منافع فردى خود نمى نمود و بدون توجه‌‌‌ به‌‌‌ تهدید و فشارها در صف اول تظاهرات قدم بر مى داشت و از هیچ چیز واهمه‌‌‌ نداشت.
ماموستاى همیشه‌‌‌ زنده‌‌‌ پس از این برهه‌‌‌ از فعالیت ملى به‌‌‌ شیوه‌‌‌اى جدى و ارگانیسم با تأسیس سازمان خه‌‌‌بات کردستان در شهریور ماه‌‌‌ ١٣٥٩ با همکارى شمارى از شخصیتهاى میهن پرست و روحانى کردستان ، به‌‌‌ وظایف تاریخى خود ادامه‌‌‌ داد واز طریق این تشکیلات سیاسی و نظامى قضیه‌‌‌ مشروع ملى و میهنى کورد را به‌‌‌ پیش برد.
ماموساتا سید جلال حسینى با تأسیس سازمان خه‌‌‌بات مسلک و راهى نوین را خلق نمود و مردم انقلابی را به‌‌‌ پیویستن به‌‌‌ این خ و برنام فراخواند. با تأسیس این تشکیلات اوج خرد و رئالیستى و آینده‌‌‌نگرى ماموستا نمایان گشت. در حالى که‌‌‌ به‌‌‌ دلیل عدم وجود این خط و برنامه‌‌‌ صفوف کردستان با خطر آشفتگى و چنددستگى روبرو بود، ماموستا توانست بر این خطر غلبه‌‌‌ نموده‌‌‌ و درهمان حال نیتز ضربه‌‌‌ بزرگى به‌‌‌ حاکمیت به‌‌‌ اصطلاح اسلامى رژیم آخوندى وارد سازد. به‌‌‌ همین خاطر هم بود که‌‌‌ رژیم براى چندمین بار از طریق پیک و نامه‌‌‌ در تلاش بود ماموستا را از صف مبارزه‌‌‌ و سنگر مقاومت خلق دور نمایید. در همین چهارچوب خلخالى جنایتکار که‌‌‌ تاریخ شناخت وى با جناب ماموستا به‌‌‌ زمان شاه‌‌‌ بر مى گشت، زمانى که‌‌‌ وى به‌‌‌ شهر بانه‌‌‌ تبعید شده‌‌‌ و ماموستا نیز ضد سلطنت بود و خلخالى به‌‌‌ منزل ماموستا پناه‌‌‌ اورده‌‌‌ بود، به‌‌‌ نمایندگى از خمینى تلاش نمود ماموستا را با وعده‌‌‌ و وعیدهاى همچون مدیریت کردستان از صفوف مبارزه‌‌‌ دور نماید. اما خلخالى هنوز ماموستا را نشناخته‌‌‌ بود و نمى دانست که‌‌‌ ماموستا در راه‌‌‌ ازادى کردستان آماده‌‌‌ فدانمودن جان و مال و فرزندانش است و چطور با وعده‌‌‌هاى پست و مقام از خواستهاى ملى خود عقب نشینى خواهد نمود. ماموستاى رهبر طى نامه‌‌‌اى بسیار قاطعانه‌‌‌ به‌‌‌ نامه‌‌‌ خلخالى پاسخ داد و نوشت: تو که‌‌‌ دستانت تا آرنج به‌‌‌ خون فرزندان کرد رنگین شده‌‌‌ با چه‌‌‌ روى مى توانى چنین خواسته‌‌‌اى از من داشته‌‌‌ باشى، به‌‌‌ آن پروردگارى که‌‌‌ شما آنرا نمى پرستید، تا زمانى که‌‌‌ تقاص همه‌‌‌ خونهاى ریخته‌‌‌ شده‌‌‌ کردستان را پس نگیریم از مبارزه‌‌‌ و فداکارى دست بر نخواهم داشت.
مکتب ماموستا مکتب صداقت و مبارزه‌‌‌ و فداکارى و ایثار براى خلق و میهن است. همین ویژگیها هم بود که‌‌‌ دسته‌‌‌ دسته‌‌‌ فرزندان کردستان به‌‌‌ این خط و صف مى پیویستند و قهرمانانه‌‌‌ و سرافرازانه‌‌‌ در برابر حاکمیت دیتکتاتور آخوندى جانشان را فدا مى نمودند و به‌‌‌ درجه‌‌‌ والاى شهادت مى رسیدند.
ماموستاى رهبر و انقلابی در راستاى جنبش مشروع خلق کرد هزینه‌‌‌هاى بسیارى را پرداخت نمود و صادقانه‌‌‌ و راستگویانه‌‌‌ با سپر نمودن سینه‌‌‌ فرزندانش رهبرى ملتمان را بر عهده‌‌‌ داشت و تا واپسین نفسها بزرگترین آرزویش تحقق خواستهاى ملت کرد بود و در این راستا تلاش نمود و دلسوزى نمود. در حالى که‌‌‌ سالهاى قبل از به‌‌‌ پایان رسیدن عمرش ، هیچگونه‌‌‌ مسئولیت رسمى تشکیلاتى برعهده‌‌‌ نداشت و مى توانست بقیه‌‌‌ عمرش را در رفاه‌‌‌ و آسایش سپرى نماید و براى مدت زمان کوتاهى هم که‌‌‌ شده‌‌‌ از سختى و تلخیها و منتظرماندنهاى مستمر و غم مبارزه‌‌‌ و جنبش خلق کرد دور باشد، اما حاضر نبود همرزمان خود ترک نموده‌‌‌ و در مقر و اردوگاههاى سازمان با پیشمرگ و خانوادهایشان مى زیست و این موضع و بزرگى ماموستا مکتب ایشان را در نزد همفکرانش صدچندان عزیزتر نموده‌‌‌ بود.
ابعاد مثبت زندگى و شخصیت ماموستا پایان ناپذیر است. حقیقت این است که‌‌‌ ماموستا در بینمان نمانده‌‌‌، اما چراغ مکتب ایشان هنوز در نزد همسنگران و شاگردان ماموستا روشن است و به‌‌‌ روشنى باقى خواهد ماند. آنچه‌‌‌ جزو وظایفمان برشمرده‌‌‌ مى شود و ضروریست اینست که‌‌‌ زندگى و شخصیت و رفتار ماموستارا به‌‌‌ الگوى مبارزاتمان تبدیل نموده‌‌‌ و و از تجارب و راهنمودهاى ماموستا استفاده‌‌‌ نماییم.
جاى خوشحالیست که‌‌‌ افق پیش روى خلق کرد بیش از گذشت اتحاد و همفکرى احزاب و سازمانها و صفوف ملت است تا بتوان با این همصدایی قافله‌‌‌ مبارزات چندین ساله‌‌‌ را به‌‌‌ انجام و مقصد برسانیم. به‌‌‌ امید آنکه‌‌‌ هر چه‌‌‌ سریعتر شاهد ان روز باشیم و بدین وسیله‌‌‌ روح ماموستاى رهبر و همه‌‌‌ شهداى کردستان را با تحقق آمالهایشان شاد نماییم.
کمیته‌‌‌ مرکزى
سازمان خه‌‌‌بات کردستان ایران
٣٠  ى تیر ١٣٩١


11 سال و 9 ماه و 20 روز و 1 ساعت و 33 دقیقه پیش

پیام کمیته‌ مرکزى سازمان خه‌بات به‌ مناسبت دومین سالیاد فوت ماموستا سید جلال حسینى

پیام کمیته‌ مرکزى سازمان خه‌بات به‌ مناسبت دومین سالیاد فوت ماموستا سید جلال حسینى

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]