یک‌شنبه 

13 مارس2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اخبار کردستان و ايران 26 فروردين 1392

اخبار کردستان و ايران 26 فروردين 1392

-يک عضو ديگر سپاه پاسداران در شهر بانه کشته شد
-انفجار چاشنی خمپاره‌ در سرپل‌ذهاب ٣ قربانی گرفت
-سد اشنويه، زندگی مردم روستای صوفيان را تباه کرده است
-نگرانی از رآکتور اتمی بوشهر در جلسه شورای همکاری خليج فارس
-کانال ماهواره يی عرب ست پخش شبکه العالم رژيم را قطع کرد
-ايران بالاترين تورم جهان را دارد/اشتغالی ايجاد نشده
-مقام حکومتی: نان قطعا گران می‌شود
-سقوط آزاد قيمت نفت و واکنش سراسيمه رژيم

يک عضو باسابقه‌ی سپاه پاسداران، توسط فرد يا افراد ناشناسی در شهرستان بانه کشته شد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز بيست و پنجم فروردين‌ماه يکی از اعضای باسابقه‌ی سپاه به نام "عمر خضری" ملقب به "عمر دريژ" فرزند "محمد عزيز" و اهل روستای قلی آباد در شهر مرزی بانه هدف تيراندازی افراد ناشناس قرار گرفت.
که به علت شدت جراحات وارده، عمر به مراکز درمانی شهر سنندج منتقل و سپس جان سپرده است. تا لحظه‌ی انتشار خبر، از هويت ضارب و انگيزه‌ی وی از چنين اقدامی، گزارش دقيقی در دسترس نمی‌باشد. شهروندان محلی در بانه گفته‌اند که اين عضو سپاه در اذيت و آزار کولبران و کاسبکاران مرزی دست داشته و بهمراه تنی چند از اعضای ديگر سپاه اقدام به ايجاد پُست‌های بازرسی در جاده‌های مواصلاتی مناطق اطراف بانه کرده‌اند.




انفجار چاشنی خمپاره‌ در سرپل‌ذهاب ٣ قربانی گرفت

٢ عضو يک خانواده‌‌ی کُرد در شهرستان سرپل‌ذهاب، بر اثر انفجار ناشی از چاشنی خمپاره‌ جان خود را از دست دادند. بر پايه‌‌ی گزارش ارسالی‌ به‌ آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز قبل، انفجار ناشی از چاشنی خمپاره‌ی بجای مانده از دوران جنگ هشت ساله، جان يک زوج سرپل‌ذهابی را گرفت. حادثه زمانی روی داد که اين زن و شوهر کُرد سرگرم جداسازی ضايعات فلزی از يکديگر بودند و انفجار به وقوع پيوست. گفته می‌شود در حادثه‌ی مزبور نيز کودک ٧ ساله‌ی اين خانواده زخمی شده است.در همين ارتباط و مدتی پيش نيز، در حادثه‌ای مشابه، ‌ پدر و پسری در شهر ايوان غرب استان ايلام، جانشان را از دست داده‌ و 2 تن ديگر از اعضای خانواده‌ آنها به‌ شدت زخمی شده‌ بودند. سالانه‌ تعدادی از شهروندان کُرد در مناطق مرزی کُردستان به سبب برخورد با مين‌های کاشته شده و مواد منفجره‌ی عمل‌نکرده، کشته و يا زخمی می‌شوند.


سد اشنويه، زندگی مردم روستای صوفيان را تباه کرده است

عدم ارائه‌ی‌ خدمات رفاهی و بهداشتی از سوی مسئولين حکومتی
به بهانه‌ آبگيری سد "چپرآباد"، ساکنين روستای صوفيان در شهرستان اشنويه‌ را با نگرانی جدی روبرو کرده‌است. بر پايه‌‌ی گزارش رسيده‌ به‌ آژانس خبررسانی کُردپا، سد چپرآباد(اشنويه) در سال 1381 کلنگ‌زنی و اتمام ساخت آن برای سال 86 پيش‌بينی شده بود اما با گذشت ١١ سال اين پروژه‌ همچنان نيمه‌‌کاره‌ باقی مانده‌ است.يکی از ساکنين روستای صوفيان به‌ سايت"شنو باس" گفته‌ است: در مدت ١١ سال گذشته‌ علاوه ‌‌بر اينکه‌ از سوی مسئولين حکومتی هيچگونه‌ خدمات بهداشتی و رفاهی‌ای به‌ ساکنين اين روستا ارائه‌ نشده‌ است، خود مردم نيز، به‌ علت ترس ناشی از تخليه‌‌ی روستا هيچگونه‌ ساخت و سازی انجام نداده‌اند و اکنون روستا به‌ ويرانه‌ مبدل گشته‌ است.همزمان راه اصلی اشنويه‌ به‌ پيرانشهر که از مقابل اين روستا می‌گذرد، به‌ مکانی دورتر از روستا انتقال داده‌ شده‌ است.
روستای صوفيان در شرق اشنويه‌ قرار دارد که‌ ٢٥٠  خانوار با جمعيتی بالغ با ١٥٠ ٠  نفر جمعيت در آن ساکن هستند.



نگرانی از رآکتور اتمی بوشهر در جلسه شورای همکاری خليج فارس

شورای همکاری خليج فارس خواهان بازرسی آژانس بين المللی انرژی اتمی از تأسيسات اتمی رژيم ايران شد اين درخواست شورای همکاری خليج فارس در اجلاس رياض پايتخت عربستان سعودی مطرح شد. در اين جلسه طرحهای اضطراری برای مقابله با نشت راديو آکتيو از رآکتور اتمی بوشهر بررسی شد. عبدالطيف الزيانی دبيرکل اين شورا گفت: شورای همکاری خليج از آژانس بين المللی انرژی اتمی خواست يک تيم متخصص تکنيکی را برای بازرسی تأسيسات بوشهر بفرستد تا در رابطه با صدمه بالقوه به اين تأسيسات تحقيق کند.



کانال ماهواره يی عرب ست پخش شبکه العالم رژيم را قطع کرد

مديريت ماهواره عرب ست، پخش برنامه های تلويزيون عرب زبان رژيم موسوم به العالم را مجددا٠‹ قطع کرد.



ايران بالاترين تورم جهان را دارد/اشتغالی ايجاد نشده

درآمد سالانه ارزی کشور در سال‌های اخير 107 ميليارد دلار بوده، در حالی که در سال‌های قبل آن حدود 40 ميليارد دلار بوده است. با اين درآمد و نيروی جوان تحصيل‌کرده‌ای که در اين سال‌ها وجود داشته، اشتغالی ايجاد نشده است و درآمد حاصل از شغل نيز در سال‌های اخير روند نزولی داشته و موجب شده تعدادی از شاغلان نيز وارد آموزش عالی شوند، بنابراين در سال‌های آينده موجی از بيکاران تحصيل‌کرده خواهيم داشت. مسعود نيلی استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شريف گفت در حال حاضر 3 کشور تورم بالای 20 درصد در دنيا دارند که اولين کشور ايران و بعد از ونزوئلا و بلاروس با تورم‌های 23 و 24 درصد قرار دارند.



مقام حکومتی: نان قطعا گران می‌شود

مدير عامل شرکت بازرگانی دولتی از تعيين قيمت نهايی خريد تضمينی گندم تا پايان هفته احتمالا٠‹ حدود کيلويی ·۰۰ تومان خبر داد و گفت: با افزايش قيمت گندم، قيمت نان نيز قطعا٠‹ افزايش می يابد که زمان افزايش قيمت نان بعدا٠‹ اعلام خواهد شد.
عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنيم در مورد قيمت تضمينی خريد گندم برای سال جديد اظهار داشت: در حال حاضر به صورت علی‌الحساب خريد تضمينی گندم کيلويی 550 تومان محاسبه می‌شود ولی قيمت نهايی آن تا آخر هفته پس از اعلام نظر رئيس جمهور برای جايزه توليد مشخص خواهد شد.قبادی با بيان اينکه در پی افزايش قيمت گندم قيمت نان نيز قطعا تعديل می‌شود، در پاسخ به اين سؤال که آيا ممکن است به همان ميزان که قيمت گندم افزايش يافته (80 درصد) قيمت نان نيز اضافه شود، بيان کرد: درست است که قيمت خريد تضمينی گندم حدود 80 درصد افزايش می‌يابد ولی همان طور که گفتم تنها عامل مؤثر در قيمت نان، گندم نسیت بلکه مسائلی چون خمير مايه، دستمزد، اياب ‌الذهاب، بيمه، ارزش افزوده و استهلاک نانوايی نيز مؤثر است.




سقوط آزاد قيمت نفت و واکنش سراسيمه رژيم

همزمان با سقوط آزاد قيمت جهانی طلای سياه، درصورتی‌که قيمت نفت به زير 100 دلار سقوط کند، جمهوری اسلامی پيشنهاد برگزاری يک نشست فوق‌العاده را به رئيس عراقی اوپک را ارائه می کند.به گزارش مهر، همزمان با سقوط قيمت جهانی طلا، بهای جهانی نفت خام هم در بازارهای چهار گوشه جهان کاهش يافته است به طوری که پيش بينی می‌شود بهای نفت برنت دريای شمال تا چند روز آينده به زير 100 دلار به ازای هر بشکه کاهش يابد.سقوط آزاد طلای سياه در بازارهای جهانی واکنش کشورهای توليد کننده نفت خام را هم به همراه داشته است چنانچه رستم قاسمی وزير نفت ايران در واکنش به دو رقمی شدن بهای نفت اعلام کرده است: بهای نفت خام پايين تر از ١٠ ٠  دلار برای توليد کنندگان و مصرف کنندگان قابل قبول نيست.


11 سال و 1 ماه و 17 روز و 10 ساعت و 43 دقیقه پیش

اخبار کردستان و ايران 26 فروردين 1392

اخبار کردستان و ايران 26 فروردين 1392

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]