دوشنبه 

28 مارس2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

صد و یازدهمین سالروز چاپ روزنامه‌ کردستان گرامى باد

صد و یازدهمین سالروز چاپ روزنامه‌ کردستان گرامى باد

در صد و یازدهمین سالروز چاپ اولین شماره‌ روزنامه‌ کردى "کردستان" که‌ با تلاش و کوشش مقداد بدرخان فیلسوف و شخصیت میهنى منتشر شد, به‌ روح پاک ان شخصیت گرانمایه‌ درود مى فرستیم.

در حالى چاپ اولین روزنامه‌ کردستان را گرامى میداریم که‌ خوشبختانه‌, روزنامه‌هاى متعدد در کردستان منتشر مى شوند و نویسندگان با همت و دلسوزى به‌ نوشتن و فعالیت ژورنالیستى نقشى چشمگیر در پیشبرد هوشیارى مردم و رشد فرهنگى و زبان و روند سیاسى و اطلاعاتى در کردستان ایفا مى کنند. نقش و تأثیر روزنامه‌ در رساندن اطلاعات صحیح به‌ مردم و افشاى دروغ و خیانت و لـطمات حاکمیتها سرکوبگر به‌ مردم, نابرابریهاى اجتماعى واگاه‌ ساختن نسل جدید از حقایق محرز است.
مقداد بدرخان مبارز, بر نبود هوشیارى, علم و عدم درک حقایق واقف بود, براى همین منظور تصمیم گرفت روزنامه‌ کردى را در اوارگى و دور از میهن به‌ چاپ برساند که‌ بى شک اقدام ایشان اپرات مطلوبى در تاریخ پر از فراز و نشیب سیاسى و فرهنگى ملت کرد ایفا کرد.
مقداد بدرخان به‌ نسل بعد از خود اموخت که‌ به‌ خواندن و نوشتن و امور ژورنالیستى اهمیت دهند. به‌ انها یاد داد که‌ مى توان در کردستان نیز به‌ وسیله‌ نشریات و روزنامه‌, به‌ عنوان عاملى اساسى در رساندن خواستهاى مردم به‌ حاکمیتها و بر حذر داشتن انها از اعمال غلط استفاده‌ کرد.
موجب خوشنودیست, با وضعیت موجود درکردستان, روزنامه‌ها فعالند و در حد توان خود نقشى بسزا در اطلاع رسانى و افشاى واقعیتها و مسائل سیاسى ایفا مى کنند. اگرچه‌ شمارى از روزنامه‌ها، ارگان سازمانهاى سیاسى کردستان هستند و بیشتر سیاست و مواضع احزاب خود را درج مى کنند، با وجود این در افشاى واقعیتها نیز حائز اهمیتند, اگرچه‌ فعالیت و عملکرد انها در حد روزنامه‌هاى مستقل نمى باشد.
در گرامیداشت سالروز روزنامه‌ کردى, الزامیست روزنامه‌نگاران و نویسندگان کرد با درک وضعیت حساس و بغرنج سیاسى در کردستان, به‌ کار ژورنالیستى اهمیت دهند. مسئولیت روزنامه‌ نگاران و روزنامه‌ها به‌ عنوان حاکمیت چهارم, سرنوشت ساز است و روزنامه‌نگاران باید با شجاعت, انتقادات و پیشنهاداتشان را مطرح و همچنین از ذکر مطالب غیر واقعى پرهیز کنند زیرا به‌ خود انها و فعالیتهایشان و همچنین به‌ مصالح و منافع عمومى لطمه خواهد زد و دشمنان از ان سود خواهند برد.
بی گمان باید میان ازادى روزنامه‌نگارى واهانت وخدشه‌دار کردن وافترا٠’ , تحت نام ازادى بیان فرق گـذاشت. روزنامه‌ نگاران کردستان با انکه‌ باید قلمهایشان را شجاعانه‌ بکار گیرند و واقعیتها را انگونه که‌ هست منعکس نمایند, همچنین باید در افشاى روزنامه‌ نگاران متقلب و غیبت گو و قلم فروش ابایى نداشته‌ باشند تا کار قابل احترام روزنامه‌نگارى زیر پرسش نرود و باید بکوشند, مسئولیت حقیقى و واقعى خود را ادا کنند.
مجددأ در گرامیداشت چاپ اولین شماره‌ روزنامه‌ کردى "کردستان" صمیمانه‌ترین تبریکات را به‌ روزنامه‌ نگاران و نویسندگان کردستان و مردم کرد تقدیم مى داریم. امیدواریم همگى در خدمت ازادى و پیشبرد فرهنگ میهن باشیم و روزنامه‌ ازاد وقلم بدستان شجاع پیروز و راه‌ مقداد بدرخان و دیگر اندیشمندان و روشنفکران پر رهرو باشد.
کمیته‌ مرکزى سازمان خابات کردستان ایران
٢٣/٤/ ٢٠ ٠ ٩


15 سال و 1 ماه و 24 روز و 2 دقیقه پیش

صد و یازدهمین سالروز چاپ روزنامه‌ کردستان گرامى باد

صد و یازدهمین سالروز چاپ روزنامه‌ کردستان گرامى باد

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]