یک‌شنبه 

16 فوریه2724
سازمان خَبات
کردستان
ایران
sazmanixebat

اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کورد در سلول انفرادی زندان ارومیه

اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کورد در سلول انفرادی زندان ارومیه
سازمانی خەبات

 

شاکر بهروز، زندانی سیاسی کورد که در اعتراض به تشکیل پرونده جدید قضایی علیه خود دست به اعتصاب غذا زد با دستور مسئولین زندان مرکزی ارومیه به سلول انفرادی منتقل شده است.
همزمان کیوان رشوزاده و اردوان طهوریان، دو زندانی سیاسی کورد که در سلول انفرادی این زندان در اعتصاب غذا به سر می‌برند از سوی گارد زندان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.بنابر گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، شاکر بهروز، زندانی سیاسی کورد که پیشتر به اتهام «بغی» به اعدام محکوم و این حکم در سال ۱۴۰۲ نقض شده بود در اعتراض به تشکیل پرونده جدید قضایی در بیدادگاه پیرانشهر از روز پنج‌شنبه سی‌ام فروردین در اعتصاب غذا به سر می‌برد. 
به گفته یک منبع مطلع به پرونده این زندانی سیاسی، حکم اعدام وی به اتهام «بغی» نقض و حکم «قصاص» نیز با رضایت خانواده شاکی لغو شده بود و در حالی که محکومیت پنج ساله خود به اتهام «عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون» را به اتمام رسانده اما با فشار اداره تروریستی اطلاعات پرونده جدید قضایی علیه وی تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، روز پنج‌شنبه سی‌ام فروردین ماه، نیروهای گارد زندان به دستور پیمان خان‌زاد به سلول انفرادی این زندان یورش برده و تعدادی از زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده از جمله کیوان رشوزاده و اردوان طهوریان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.کیوان رشوزاده، زندانی سیاسی کورد روز چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین پس از یورش نیروهای گارد زندان به بند زندانیان سیاسی و عقیدتی پس از ضرب و شتم توسط این نیروها به سلول انفرادی منتقل شد. وی از روز پنج‌شنبه در اعتراض به ضرب و شتم خود توسط گارد زندان و محرومیت از آزادی مشروط دست به اعتصاب غذا زده است.
اردوان طهوریان، زندانی سیاسی ۶۰ ساله کورد نیز که از بیماری قلبی و دیابت رنج می‌برد، در اعتراض به محرومیت از دسترسی به خدمات پزشکی و مرخصی استعلاجی از روز دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

13 روز و 17 ساعت و 37 دقیقه پیش

اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کورد در سلول انفرادی زندان ارومیه

اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی کورد در سلول انفرادی زندان ارومیه

صفحات ویژه وب سایت

اطلاعات سایت


 

سایت رسمی سازمان خبات کردستان ایران
کلیە حقوق این سایت برای کمیسیون انتشارات و تبلیغات سازمان خبات کردستان محفوظ است.

ارتباط با ما


 
 

شماره تلفن: 07507639676 (+0964)
شماره تلفن: 07504687209 (+0964)
شماره تلفن: 07504497138 (+0964)
شماره تلفن: 0723225508 (+0064)
اتصال الکترونیکی:
[email protected]
[email protected]
[email protected]